[1] Základní ustanovení
1.1 VÁZANÉ
DOKUMENTY
1.1.1 Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují
vztahy mezi kupujícím a prodávajícím v oblasti prodeje zboží a služeb mezi
společností MAGNAPRO s.r.o. (IČ: 051 15 281, DIČ: CZ05115281, adresa: P.O. BOX
10, Litoměřice - 412 01, e-mail: info@magnapro.eu, web: www.magnapro.eu) a
jejími obchodními partnery.
1.1.2 Kupující registrací, podáním objednávky zboží či služby potvrzuje, že se
seznámil s těmito obchodními podmínkami, jejichž nedílnou součást tvoří
reklamační řád, a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je kupující
dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním registrace a objednávky
upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
1.2 ROZSAHY
SLUŽEB
Společnost MAGNAPRO s.r.o. nabízí široké spektrum služeb, které jsou rozděleny
do následujících oblastí:
1.2.1 Slaboproudé systémy
Komplexní návrhy a realizace slaboproudých systémů
Projektová součinnost a koordinace s ostatními technickými obory
Individuální přístup a použití pokročilých technologií
Pravidelná údržba a servis slaboproudých systémů
1.2.2 Datové a komunikační sítě
Návrh a instalace metalických (Cat5E, Cat6, Cat7) a optických sítí
Řešení bezdrátových sítí
Monitorování a údržba síťových prvků
Škálovatelnost, zálohování a obnovitelnost sítí
1.2.3 Komunikační, zabezpečovací a kamerové systémy
Instalace a správa moderních komunikačních a zabezpečovacích IP systémů
Integrace systémů a možnosti vzdáleného přístupu a monitorování
Řešení pro exteriérový i interiérový dohled a speciální aplikace
1.2.4 Informační technologie
Poskytování výkonných pracovních stanic, datových úložišť a bezpečnostních
nástrojů
SLA podpora a outsourcingová podpora IT systémů
Proaktivní údržba a dynamický rozvoj IT infrastruktury
Implementace bezpečnostních protokolů a technologie
Zálohování uživatelských dat
1.2.5 Zákaznická podpora (SLA)
Proces přijímání incidentů a kategorizace dle priority
Poskytování vzdálené podpory a podpory na pracovišti
Použití automatizovaných nástrojů pro monitorování a správu systémů
Nabídka různých úrovní reakční doby a proaktivní údržby
[2] Vymezení pojmů
2.1 PRODÁVAJÍCÍ
2.1.1 MAGNAPRO s.r.o., IČ 05115281, DIČ
CZ05115281, se sídlem Slavíčkova 945/36, Ústí nad Labem 400 01, zabývající se
prodejem, službami a servisem především výpočetní techniky jak dalším
prodejcům, tak i spotřebitelům.
Společnost poskytuje komplexní technologická řešení v
oblasti slaboproudých systémů, datových a komunikačních sítí, komunikačních,
zabezpečovacích a kamerových systémů, a informačních technologií. Další
informace o prodávajícím jsou uvedeny v sekci „Kontakty“ a „O nás“.
2.2 KUPUJÍCÍ
– JE SPOTŘEBITEL
2.2.1 Osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy
nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či
právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než
pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.
2.2.2 Spotřebitel při zahájení obchodních vztahů
předává prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové
vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních
dokladech.
2.2.3 Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem
výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zákona
č.89/2012 Sb., Občanský zákoník, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, jakož i předpisy souvisejícími, vše ve znění novel.
2.2.4 Spotřebitelská smlouva - smlouva kupní, o
dílo, případně jiné smlouvy dle občanského zákoníku, pokud smluvními stranami
jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel, resp.
prodávající.
2.3 KUPUJÍCÍ
– NENÍ SPOTŘEBITEL
2.3.1 Podnikatel, který nakupuje výrobky či užívá
služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami.
2.3.2 Prodejce výpočetní techniky - při zahájení
obchodních vztahů předkládá prodávajícímu doklady o svém podnikatelském
oprávnění a o své právní subjektivitě (výpis z obchodního rejstříku, kopii
živnostenského listu, registraci k dani DPH) a je povinen tyto údaje průběžně
aktualizovat. Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, který není spotřebitelem
(prodejcem výpočetní techniky nebo kupujícím s IČ), výslovně neupravené těmito
VOP ani smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními
zákona č.89/2012 Sb., Občanský zákoník v platném znění, jakož i předpisy
souvisejícími.
2.3.3 Individuální smlouva s kupujícím je
nadřazena obchodním podmínkám. Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež
jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání
registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího
nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno
jinak.
2.4 KUPNÍ
SMLOUVA
2.4.1 Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k
uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží dodavatelem na stránky nebo
tištěnou či ústní nabídkou prodávajícího, kupní smlouva vzniká odesláním
objednávky kupujícím spotřebitelem a přijetím objednávky dodavatelem, případně
složením částečné či úplné platby. Toto přijetí dodavatel neprodleně potvrdí
kupujícímu informativním emailem na zadaný email, na vznik smlouvy však toto
potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo
rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.
2.4.2 Není-li kupujícím spotřebitel, návrhem na
uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím a samotná kupní
smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího
kupujícímu s tímto jeho návrhem.
2.4.3 Vztahy a případné spory, které vzniknou na
základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle platného práva České republiky a
budou řešeny soudy České republiky.
2.4.4 Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud
vznikne, pro potřebu kupujícího, překlad textu smlouvy, pak platí, že v případě
sporu o výklad pojmů, platí výklad smlouvy v českém jazyce.
2.4.5 Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována
za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným
stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření
smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces
srozumitelně popsán. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji
zkontrolovat a případně opravit.
[3] Provozní doba
3.1 Objednávky a konzultace přes internetové
stránky na adrese www.magnapro.eu jsou dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
3.2 Osobní jednání a zákaznická podpora jsou k
dispozici v následujících časech:
Pracovní doba: PO-PÁ (09:00-17:00)
Podpora SLA klientů: PO-PÁ (07:00-21:00), SO-NE a svátky
(individuálně podle dohody)
3.3 Další informace a časy pro osobní jednání jsou
uvedeny na stránce "Kontakty" na www.magnapro.eu.
[5] Odstoupení od smlouvy
5.1 ODSTOUPENÍ
OD SMLOUVY KUPUJÍCÍM, SPOTŘEBITELEM
5.1.1 Kupující spotřebitel má právo v souladu ust.
§ 2586 - 2619 se Zákonem č.89/2012, Občanského zákoníku, odstoupit od smlouvy
ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, pokud byla smlouva uzavřena pomocí
prostředků komunikace na dálku. Rozhodne-li se spotřebitel využít tohoto práva,
musí odstoupení od smlouvy doručit prodávajícímu nejpozději do 14. dne od
převzetí věci.
5.1.2 Zboží je kupující spotřebitel povinen vrátit
úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně
originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. V případě, že
bude vrácené zboží nekompletní či poškozené, může prodávající vrácenou kupní
cenu snížit o tomu odpovídající částku (v souladu s § 1833 Občanského
zákoníku). Peníze za vrácené zboží budou kupujícímu spotřebiteli vráceny do 14
dnů od účinnosti odstoupení od smlouvy kupujícího.
5.1.3 Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy
výslovně ujednáno, nemůže (v souladu s § 1837 Občanského zákoníku) spotřebitel
odstoupit od smluv:
a) na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo
s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
b) na dodávku zboží nebo služby, jejichž cena závisí na
výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít
během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele
nebo pro jeho osobu,
d) na dodávku zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i
zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
e) na opravu nebo údržbu provedené v místě určeném
spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení
jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
f) na dodávku zvukové nebo obrazové nahrávky nebo
počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
g) na dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na
hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před
uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy
sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
5.1.4 Nevyčištěné zboží nebo jinak znečištěné a
neodpovídající hygienickým standardům není prodávající povinen přijmout k
reklamaci!
5.1.5 Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v
uvedené lhůtě, doporučujeme pro urychlení vyřízení odstoupení zboží doručit po
předchozí domluvě na adresu prodávajícího spolu s přiloženým průvodním dopisem
s případným důvodem odstoupení od kupní smlouvy (není podmínkou), s číslem
nákupního dokladu a uvedeným číslem bankovního účtu.
5.2 ODSTOUPENÍ
OD SMLOUVY KUPUJÍCÍM, KTERÝ NENÍ SPOTŘEBITEL
5.2.1 V případě, že kupující není spotřebitelem,
může být kupujícímu nabídnuto náhradní odstoupení od kupní smlouvy v závislosti
na stavu vráceného zboží, ušlé záruce a aktuální ceně vráceného zboží. Stav
zboží je zhodnocen prodávajícím. V případě nedohodnutí podmínek
akceptovatelných pro obě strany bude zboží vráceno na náklady prodávajícího
zpět. Prodávající je oprávněn účtovat kupujícímu případné další vzniklé
náklady.
5.2.2 Při vystavení dobropisu může být po
kupujícím vyžadován občanský průkaz za účelem ochrany vlastnických práv
kupujícího. Předložením OP kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů dle
bodu II. (osobních údajů ve smyslu § 4 písm. a) zákona 101/2000 Sb., o ochraně
osobních údajů).
[6] Platební podmínky
6.1 ZBOŽÍ
6.1.1 Platbu za poskytnuté zboží může Klient
provést následujícími způsoby:
a) platba předem bankovním převodem
b) platba přes internetové rozhraní banky
c) na dobírku při doručení zboží (hotovost přebírá od
zákazníka přepravce)
d) hotově při předání zboží
6.1.2 U objednávek v celkové hodnotě 50.000,- Kč a
vyšší, může být kupující vyzván ke složení částečné platby ve výši nejméně 30%
z celkové částky užitím jedním z vyjmenovaných způsobů (6.1.1 a) - d)). Takto
složená platba je nevratná a v případě odstoupení od kupní smlouvy bude použita
k finančnímu urovnání vztahů mezi dodavatelem Prodávajícího a Prodávajícím osobně.
6.1.3 Platí-li kupující za zboží podléhající
přenesené daňové povinnosti (PDP), bude výsledná faktura vystavena s PDP, pokud
je odběratelem plátce DPH a cenová nabídka naplňuje podmínky pro PDP.
Odpovědnost za odvedení daně tak přechází na zákazníka, což je v souladu s
platnými daňovými předpisy a zajišťuje efektivní a transparentní fakturační
proces.
6.1.4 Dohodne-li se Prodávající a Kupující předem
výslovně a písemně jinak, je možné použít jiných způsobů platby.
6.1.5 U objednávek zboží tvořící systém nebo
komplexní řešení může být stanovena splatnost na fakturu s délkou 14 dní, pokud
to bylo předem dohodnuto výslovně a písemně mezi Prodávajícím a Kupujícím.
6.1.6 Zboží zůstává do úplného zaplacení majetkem
Prodávajícího.
6.2 SLUŽBY
6.2.1 Platbu za poskytnuté služby může Klient
provést následujícími způsoby:
a) platba předem bankovním převodem
b) platba přes internetové rozhraní banky
c) na dobírku při doručení zboží (hotovost přebírá od
zákazníka přepravce)
d) hotově při plnění služby, umožňuje-li to její
charakter
e) s použitím předem dobitých Kreditů přes Klientskou
sekci
6.2.2 U objednávek v celkové hodnotě 20.000,- Kč a
vyšší, může být kupující vyzván ke složení částečné platby ve výši nejméně 50%
z celkové částky užitím jedním z vyjmenovaných způsobů (6.2.1 a) - d)). Takto
složená platba je nevratná a v případě odstoupení od kupní smlouvy bude použita
k finančnímu urovnání vztahů mezi dodavatelem Prodávajícího a Prodávajícím
osobně.
6.2.3 Platí-li kupující za služby podléhající
přenesené daňové povinnosti (PDP), bude výsledná faktura vystavena s PDP, pokud
je odběratelem plátce DPH a cenová nabídka naplňuje podmínky pro PDP.
Odpovědnost za odvedení daně tak přechází na zákazníka, což je v souladu s
platnými daňovými předpisy a zajišťuje efektivní a transparentní fakturační
proces.
6.2.4 Služby zůstávají do úplného zaplacení
majetkem Prodávajícího.
6.2.5 U objednávek služeb tvořících systém nebo
komplexní řešení může být stanovena splatnost na fakturu s délkou 14 dní, pokud
to bylo předem dohodnuto výslovně a písemně mezi Prodávajícím a Kupujícím.
6.2.6 Dohodne-li se Prodávající a Kupující předem
výslovně a písemně jinak, je možné použít jiných způsobů platby.
[7] Dodací podmínky
7.1 OSOBNÍ
ODBĚR
7.1.1 Předem zaplacené (byť i částečně) nebo servisované
zboží může převzít pouze Kupující. Tato osoba se musí dostatečně identifikovat
a prokázat platným občanským průkazem nebo platným cestovním pasem.
7.2 PŘEPRAVNÍ SLUŽBA
7.2.1 Zboží je možno Kupujícímu zaslat DPD či využitím
služeb jiného držitele poštovní licence. Podmínkou je objednávka přijatá do
17:00. Přepravce běžně dodává zásilky kamkoliv do ČR do 24 hodin. Cena přepravy
se řídí dle ceníku aktuálního v den objednávky.
7.3 POSTUP REKLAMACE ZAŘÍZENÍ
POŠKOZENÉHO PŘI PŘEPRAVĚ ZÁKAZNÍKOVI
7.3.1 Kupující, který není spotřebitelem, je povinen
(kupujícímu, který je spotřebitelem, je tento postup doporučen) bezprostředně
při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků,
neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) podle přiloženého
přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není
ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená.
Pokud takto poškozenou zásilku Kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození
popsat v předávacím protokolu přepravce.
7.3.2 Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno
neprodleně oznámit e-mailem na adresu info@magnapro.eu, sepsat s
dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem, nebo
poštou Prodávajícímu. Má-li Kupující možnost škodu nafotit, doporučujeme poslat
e-mailem i tyto podklady pro uplatnění reklamace škody.
7.3.3 Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího
poškození zásilky nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat, dává však
Prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
7.3.4 Dojde-li k prodlení od doručení balíku po
nahlášení škody delšímu než je 1 pracovní den, zaniká nárok příjemce balíku na
uznání reklamace a náhradu škody.
7.3.5 S balíkem a jeho obsahem nesmí příjemce
manipulovat do té doby, dokud neobdrží pokyny reklamačního pracovníka
zhotovitele, jak má dále s reklamací postupovat. V žádném případě nesmí
příjemce odeslat poškozený balík ihned zpět odesílateli bez toho, že by dodržel
výše předepsaný postup.
7.3.6 V
případě pochybností o zavinění škody na straně přepravní služby musí zákazník
umožnit vyšetření škody reklamačním pracovníkem přepravní služby na místě, kde
byla škoda příjemcem balíku zjištěná.
[8] Záruční podmínky
8.1 Záruční podmínky na zboží se řídí Reklamačním
řádem Prodávajícího a platnými právními předpisy ČR. Jako záruční list slouží
nákupní doklad.
8.2 Zákonná záruční doba je 24 měsíců pro
spotřebitele a 12 měsíců pro podnikatele, pokud není v záručním listu nebo
smlouvě uvedeno jinak. Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží kupujícím.
8.3 Na některé typy zboží a služby mohou platit zvláštní záruční podmínky a
doby, které jsou uvedeny v záručních listech nebo specifikovaných smlouvách:
Výpočetní
technika a elektronika: Záruka 24 měsíců pro spotřebitele a 12 měsíců
pro podnikatele. Prodloužené záruční doby mohou být dohodnuty na základě
individuální smlouvy.
Software
a digitální produkty: Na software a digitální produkty se poskytuje záruka na fyzické
nosiče podle zákonné doby. Záruka na funkčnost softwaru se řídí licenční
smlouvou mezi poskytovatelem a uživatelem.
Slaboproudé
systémy a komunikační sítě: Záruka na instalaci a použité materiály je 24
měsíců pro spotřebitele a 12 měsíců pro podnikatele, pokud není sjednáno
jinak. Servisní zásahy a údržba mohou mít specifické záruční doby podle
smlouvy o službách.
Zabezpečovací
a kamerové systémy: Záruka na zařízení a instalaci je 24 měsíců pro spotřebitele a 12
měsíců pro podnikatele, s možností prodloužení na základě servisní
smlouvy.
IT služby
a podpora (SLA): Záruka na poskytované služby se řídí smlouvou o službách, kde jsou
definovány podmínky a doby záručního plnění.
Baterie: Záruka
na baterie je omezena na 6 měsíců, pokud není v záručním listu nebo
smlouvě uvedeno jinak. Záruka se vztahuje na vady materiálu a výroby.
Baterie, které vykazují sníženou kapacitu vlivem běžného opotřebení,
nejsou považovány za vadné.
8.4 Reklamace zboží a služeb musí být podána písemně, ideálně na e-mailovou
adresu info@magnapro.eu, s podrobným popisem závady a přiložením kopie
nákupního dokladu. Prodávající se zavazuje vyřídit reklamaci ve lhůtě 30 dnů od
jejího přijetí.
8.5 Záruka se nevztahuje na:
Opotřebení
zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.
Poškození
způsobené nesprávným užíváním, neodborným zásahem, nebo zanedbáním údržby.
Vady
způsobené vnějšími událostmi a chybami při dopravě.
Software,
jehož závady byly způsobeny nevhodnou instalací, viry nebo nesprávnou
konfigurací.
Sníženou
kapacitu baterií v důsledku běžného opotřebení.
Systém
nebo části systému, instalovaného neodbornou montáží
8.6 Pro uplatnění záruky je
Kupující povinen předložit zboží kompletní, včetně všech součástí a
příslušenství, spolu s originálním obalem, pokud je to možné.
8.7 V případě uznané reklamace má Kupující právo na opravu zboží, výměnu
za nový kus, slevu z kupní ceny, nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz,
podle charakteru vady a dohody s Prodávajícím.
8.8 Prodávající neodpovídá za škody způsobené neodborným zacházením se
zbožím, jeho nesprávnou instalací, úpravami nebo jinými zásahy, které nejsou v
souladu s návodem k obsluze.
8.9 U služeb poskytovaných na základě SLA (Service Level Agreement) jsou
záruční podmínky a odpovědnosti specifikovány v příslušné smlouvě o poskytování
služeb. Tyto podmínky mohou zahrnovat specifická ustanovení o reakční době,
úrovni služeb a nápravě vad.
[9] Závěrečná a přechodná ustanovení
9.1 DORUČOVÁNÍ
OZNÁMENÍ ZÁKAZNÍKOVI
9.1.1 Oznámení (včetně vyřizování reklamací)
budeme zasílat prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb na adresu,
kterou si zvolíte jako korespondenční, jinak na vámi uvedenou adresu trvalého
bydliště/místa podnikání či sídla. Pokud se nepodaří odeslané oznámení doručit,
považuje se za doručené dodáním na výše uvedenou adresu nebo marným uplynutím
lhůty pro vyzvednutí oznámení, případně dnem vrácení zaslaného oznámení, a to
podle toho, co nastane dříve. Korespondenční adresou může být i e-mail (elektronická
adresa), který nám za účelem doručování oznámení sdělíte, a jestliže o tento
způsob doručování požádáte nebo s ním vyslovíte souhlas, za okamžik doručení
oznámení se pak považuje okamžik jeho přijetí serverem příjemce.
9.1.2 V případě doručování oznámení
prostřednictvím SMS je oznámení považováno za doručené okamžikem jeho doručení
do našeho SMS centra.
9.1.3 Za doručená se budou považovat i oznámení,
která zpřístupníme prostřednictvím Klientské sekce, a to okamžikem
zpřístupnění. Vezměte v této souvislosti prosím na vědomí, že v případě
doručení prostřednictvím Klientské sekce nemusíme zasílat písemné oznámení
specifikované v odstavci 9.1 výše, a proto prosím provádějte časté kontroly
oznámení doručených do vaší Klientské sekce.
9.2 PRÁVNÍ
PŘEDPISY
9.2.1 Na tyto Všeobecné obchodní podmínky se
vztahují příslušná ustanovení Zákona č.89/2012 Sb., Občanský zákoník a Zákona
č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
9.3 VÝHRADY
9.3.1 Není-li uzavřena smlouva v písemné formě,
pak vylučujeme možnost potvrzení takové smlouvy v písemné formě ve smyslu ust.
§ 1757 občanského zákoníku.
9.4 ÚČINNOST
9.4.1 Všeobecné podmínky jsou účinné od 1. 1. 2014.
Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto Všeobecné obchodní podmínky bez
předchozího upozornění. O takovémto kroku bude kupující vyrozuměn na webových
stránkách www.magnapro.eu.
9.4.2 Za společnost MAGNAPRO s.r.o. schválil jednatel společnosti.